пʼятниця, 5 лютого 2016 р.

Конспект уроку з навчання грамоти в 1 класі.

Тема. Звук [ш], буква «ша». Правопис малої букви «ша». Читання та правопис складів і слів з нею.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
-       добирає обладнання для проведення уроку, розкладає його в належному порядку;
загальномовленнєві вміння і навички:
-       говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу;
загальнопізнавальні вміння:
-       робить висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання;
контрольно-оцінні вміння:
-       оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
загальнокультурна:
-       дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
-       розрізняє правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
-       співпрацює у групі.
Предметні компетентності:
Початковий рівень:
-       знає абеткові букв;
-       визначає звук [ш] в словах;
-       називає слова із звуком [ш].
Середній рівень:
-       розрізняє друковану та рукописну букву «ша»;
-       наводить приклади слів із буквою «ша» у різних позиціях;
-       пояснює значення незрозумілих слів;
-       відповідає на запитання за змістом прочитаного.
Достатній рівень:
-       читає склади, слова, речення з вивченими буквами;
-       списує слова, речення з друкованого тексту;
-       поділяє на склади слова з двох-трьох складів.
Високий рівень:
-       співставляє слово та його звукову модель;
-       складає чистомовку за поданими римованими словами.
План уроку
1.       Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2.       Називання вивчених букв української абетки (додаток 1).
3.       Слухання учнями вірша з метою оголошення теми уроку (додаток 2).
4.       Називання слів із звуком [ш] (додаток 3).
5.       Наведення прикладів слів з буквою «ша» у різних позиціях. Робота у групах (додаток 4).
6.       Розрізнення рукописної і друкованої літери «ша» за таблицею (додаток 5).
7.       Утворення і читання складів (додаток 6).
8.       Написання малої літери «ша»:
а) «письмо» в повітрі;
б) письмо у зошиті з друкованою основою.
9.       Фізкультхвилинка (додаток 7).
10.  Читання слів. Групування слів за кількістю складів. Записування слів у три стовпики (додаток 8).
11.  Робота над текстом «Хороша гра» (додаток 9) (Буквар, Вашуленко, с. 109):
а) читання тексту вчителем;
б) тлумачення значення слів;
в) читання тексту учнями;
г) перевірка сприймання прочитаного шляхом відповідей на запитання вчителя.
12.  Співставлення слів та їх звукових моделей. Гра «Знайди пару» (додаток 10).
13.  Складання чистомовки за поданими римованими словами. Робота в групах (додаток 11).
14.  Висловлювання суджень щодо складених віршів.
15.  Висловлювання суджень щодо роботи на уроці.

Додаток 1.
-       Назвіть вивчені букви української абетки.

Додаток 2.
Послухайте вірш. Визначте, який звук зустрічається найчастіше.
Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.

Додаток 3.
Розгляньте малюнки. Назвіть слова із звуком [ш].










Додаток 4.
Робота в групах.
І група. Назвіть слова, в яких звук [ш] чуєте на початку слова.
ІІ група. Назвіть слова, в яких звук [ш] чуєте в середині слова.
ІІІ група. Назвіть слова, в яких звук [ш] чуєте в кінці слова.

Додаток 5.
-       Розгляньте на таблиці друковану та рукописну букву «ша».
-       Порівняйте їх.

Додаток 6.
- Утворіть склади.
- Прочитайте та надрукуйте їх.


Додаток 7.
-       Відтворіть рухи, про які йде мова у вірші.
Все у мишки вже в порядку:
Вийшла мишка на зарядку.
Лапки вгору, лапки вниз
Й роззиралася геть скрізь.
І на місці поскакала,
І вставала, й присідала.
Головою покрутила,
Вітрячка вона зробила.
Потім лапки опустила
І взялась собі до діла.

Назвіть слова, в яких ви почули звук [ш].

Немає коментарів:

Дописати коментар